از مشهد خبر می رسد؛موج تظاهرات کنندگان در انتظار احمدی نژاد

25تیر یک روز پس از تایید خبر اقامه نماز جمعه این هفته تهران توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی، خبرگزاری های دولتی خبر از سفر محمود احمدی نژاد و تشکیل جلسه هیات دولت در مشهد دادند.همزمان از مشهد نیز خبر می رسد که هواداران جنبش سبز،تدارک ویژه ای برای استقبال از احمدی نژاد دیده اند. این در حالی است که میرحسین موسوی، منتخب مردم ایران نیز در پاسخ به دعوت های مردمی اعلام کرده است این هفته در میان مردم حضور یافته و همراه آنان در نماز جمعه شرکت خواهد کرد. همزمانی سفر مشهد هیات دولت و رئیس جمهور کودتا با نماز جمعه این هفته تهران که حاشیه ای پررنگ تر از متن دارد،بهانه ای برای عدم حضور احمدی نژاد واعضای دولت وی در نماز جمعه این هفته تهران ارزیابی می شود. سفر به مشهد از این جهت حائز اهمیت است که اولین سفر استانی محمود احمدی نژاد بعد از کودتای 22 خرداد است. استاندار خراسان رضوی با انتشار اطلاعیه ای از مردم این استان برای شرکت در مراسم استقبال از احمدی نژاد در صحن جامع حرم مطهر رضوی دعوت کرده و خبرگزاری ایسنا نیز از برگزاری جلسه هیات دولت در مشهد خبر داده است. نه بزرگ به احمدی نژادمحمود احمدی نژاد در حالی به گفته استاندار خراسان رضوی برای "شکرانه نعمت حضور همراه با اقتدار و حماسه آفرین مردم در پای صندوق های رای و خلق برگ زرین و ماندگار انتخابات 22 خرداد" رهسپار مشهد می شود که خبرهای منتشره در سایت های اینترنتی و وبلاگ ها حکایت ازساماندهی خودجوش مردم مشهد برای اعتراض به دولت کودتا و عدم پذیرش رئیس جمهور منتصب دار. وبلاگ موج آزادی، در مطلبی تحت عنوان "نه بزرگ مشهدی های مخالف به احمدی نژاد "در این مورد نوشته است: "احمدی نژاد را از شهرمان بیرون خواهیم کرد." مهم‌ترین انگیزه احمدی نژاد از این سفر، عدم حضور در نمازجمعه ای عنوان شده که به امامت هاشمی رفسنجانی و باحضور میرحسین موسوی،خاتمی و کروبی برگزار خواهد شد. بر اساس گزارش این وبلاگ از مردم مشهد خواسته شده است حضور در صحنه مخالفت با حضور احمدی‌نژاد در مشهد را از همان بدو ورود وی به این شهر علنی کنند. 
از سوی دیگر اعلام شده است که مردم با در دست داشتن پلاکارد های سبز رنگ و پوشش سبز رنگ در مراسم سخنرانی احمدی نژاد حاضر و با سر دادن شعارهایی در حمایت از موسوی و کروبی و محکوم کردن کودتای انتخاباتی، ادامه سخنان او را با مشکل مواجه خواهند کرد. ترور ساختگی احمدی نژاداز سوی دیگر وبلاگ بیلمز با زیر سوال بردن همزمانی سفر احمدی نژاد با نماز جمعه این هفته تهران هشدار داده است که احتمال ترور ساختگی احمدی نژاد در مشهد وجود دارد. این وبلاگ با اشاره به عدم محبوبیت و مقبولیت احمدی نژاد در میان مردم توضیح داده است که احمدی نژاد به دلیل شرایط پیش آمده پس از انتخابات، دیگر نمی تواند مانند گذشته به سفرهای استانی برود؛ زیرا حضور در میان مردم برای او در بسیاری از شهرها تقریبا غیر ممکن و نیازمند تدابیر امنیتی بسیار شدیدتری نسبت به گذشته است. بر همین اساس او نیازمند بهانه ای است تا بتواند تغییر شیوه خود را برای مردم عادی توجیه کند.
در ادامه این مطلب یادآوری شده که "تجربه گذشته در جمهوری اسلامی نشان می دهد یکی از بهترین دستاویزها برای این کار ایجاد یک ترور ساختگی ناموفق است که می تواند تغییر روش سفرهای استانی در آینده را توجیه کند. به علاوه در شرایط کنونی نمایش ترور احمدی نژاد می تواند دستاویزی برای امنیتی کردن هرچه بیشتر فضا و قربانی کردن اصلاح طلبان دربند حکومت و تسویه حساب با هاشمی باشد و پروژه معلق مانده کودتا را تکمیل کند." به این ترتیب در حالیکه مردم تهران آماده می شوند همراه با منتخب خود در نماز جمعه این هفته شرکت کنند، مردم مشهد در حال آماده شدن برای رساندن صدای اعتراضشان به گوش رئیس دولت کودتا هستند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

نه بر حسين بلكه بايد بر مذهبي گريست كه عالمانش پاره شدن عكس مردگان را وقيح تر از دريده شدن سينه زندگان مي دانند!