25خبر از وقایع اخیر ایران پس از انتخابات

26تیر
خبر اول: بنا به گزارش های رسیده آرمان استخری پور جوان ۱۸ ساله شیرازی در درگیری های چند روز اخیر شیراز در محله ابیوردی مورد اصابت باتوم قرار گرفته و به کما رفته بود. به شهادت رسید . و پیکر این عزیز جان باخته روز سه شنبه در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد. گفتنی است که پزشک آرمان علت مرگ وی را مرگ مغزی اعلام کرد. وی پس از درگیری با نیروهای امنیتی در خانه یک بانوی مسن پناه گرفته بود.

خبر دوم: یکی از دستگیرشدگان هفتم تیر ۸۸ با نام ترانه موسوی متولد ۱۳۶۰ در وضعیتی نامعلوم به سر می ‌برد. ترانه موسوی هفتم تیر ۸۸ در اطراف مسجد قبا در خیابان شریعتی تهران از سوی مأموران حکومتی دستگیر شد. به گزارش سایت خبری ایران پرس نیوز پس از گذشت نزدیک به سه هفته، افرادی ناشناس با مادر او تماس گرفته و از بستری بودن او در بیمارستان امام خمینی کرج خبر دادند. آن‌ها گفته‌اند ترانه مشکل ناموسی داشته است و به همین دلیل می خواسته با شلنگ سرم خود را حلق‌آویز کند. خانواده‌اش پس از مراجعه به آن بیمارستان، نتوانستند او را ببینند و مسوولان بیمارستان گفته‌اند که شخصی با این نام در آنجا بستری نیست. یک شاهد عینی که روز هفتم تیر دستگیر شده بود، می‌گوید: نیروهای ضد شورش و لباس شخصی روز هفتم تیر من و تعدادی از دستگیر شدگان را سوار بر ون‌هایی به ساختمانی در اطراف میدان نوبنیاد بردند و به آزار جسمی و روحی ما پرداختند. برخی از دستگیرشدگان را در همان بعداز ظهر به زندان اوین منتقل کردند اما من و بقیه را آزاد کردند. ترانه در میان ما بود. او دختری زیبا، خوش‌اندام و شیک‌پوش بود و بازجویی ‌اش از همه بیشتر طول کشید. چشم‌هایش سبز بود. من و تعدادی را همان شب آزاد کردند و تعدادی را نیز پیش از آزادی ما به جاهای دیگری فرستادند. اما نیروهای لباس شخصی ترانه را همان‌جا نگه داشتند و حتی به او اجازه ندادند تا با مادرش تماس بگیرد. پدر ترانه موسوی ناراحتی قلبی دارد و پس از ناپدید شدن تنها فرزندش در خانه بستری شده است.
خبر سوم: با گذشت ۵ روز از بازداشت بیش از ۲۰۰ نفر از معترضین در سالگرد ۱۸ تیر بسیاری از خانواده های افراد بازداشت شده از سرنوشت فرزندان خود بی اطلاع هستند. هم اکنون یک لیست ۲۰۰ نفره از افراد بازداشت شده در کنار درب زندان اوین نصب شده و حدود سی نفر از افراد بازداشتی هم طی روزهای اخیر آزاد شده اند که این امر نشان می دهد شمار بازداشتی های اعتراضات مردم در روز ۱۸ تیر ماه بیش از ۲۰۰ نفر بوده است. با این وجود برخی خانواده ها نیز با پیگیری های مکرر و مراجعه به دادگاه انقلاب هنوز هم خبری از بازداشت شده های خود نیافته اند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر علیرضا اردلان، علیرضا حسینیان، حسین امامی، هومن رجبی، محسن اصغرپور، حمیدرضا توسلی، مازیار زرین، مسعود علی زاده، از جمله بازداشت شدگانی هستند که هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نمی باشد.
خبر چهارم: گزارشگران بدون مرز از زندانی شدن چهل و یک روزنامه نگار در یکماهه پس از انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. این سازمان که در این خصوص بیانیه ای صادر کرده، ضمن محکوم کردن افزایش فشارها بر روزنامه نگاران در ایران، شرایط حاضر را بسیار نگران کننده دانست. مجید سعیدی ، توحید بیگی ، هنگامه شهیدی ، سمیه نصرتی ، ژیلا بنی یعقوب ، محمد قوچانی ، بهمن احمدی امویی ، مازیار بهاری ، مهسا امرآبادی ، نیز از دهها نفر دیگر روزنامه نگاران زندانی هستند. سازمان گزارشگران بدون مرز در این بیانیه از دولت ایران خواسته است هرچه سریعتر روزنامه نگاران و دیگر بازداشت شدگان روزهای اخیر را آزاد کند.
خبر پنجم: مهدی مهدوی آزاد مدیر مسئول پایگاه خبری شهاب نیوز و مدیرمسئول سابق پایگاه خبری" آفتاب‌ نیوز" بازداشت شد. بازداشت مهدوی آزاد روز سه‌شنبه دوم تیرماه صورت گرفته است، هر چند که خانواده وی بر اساس برخی پیگیری‌ها و وعده‌های مسئولان قضایی در زمینه آزادی قریب‌الوقوع او، همانند خانواده‌های ده‌ها تن از بازداشت شدگان اخیر تاکنون ترجیح داده بودند خبر بازداشت وی را منتشر نکنند تا مانع افزایش حساسیت‌ها و وخامت شرایط بازداشت او شوند. نکته مهم آن است که که مسئولان بازداشت کننده مهدوی آزاد، تمام پسوردها و کدهای عبور سایت شهاب‌نیوز را احتمالاً در بازجویی از وی به دست آورده و تا روز سه‌شنبه ۱۶ تیر راساً دو خبر (یکی مربوط به بیانیه واحد جرایم سایبری سپاه و دیگری مربوط به اظهارات احمدی‌نژاد) را روی سایت قرار داده‌اند. سایت شهاب‌نیوز که از سایت‌های حامی مهندس میرحسین موسوی بوده و تا صبح سه‌شنبه دوم تیرماه یکی از معدود سایت‌های داخلی بود که اخبار مربوط به اعتراضات آرام مردمی، بیانیه‌های آقایان موسوی و کروبی و خاتمی و مخصوصاً اخبار مربوط به بازداشت‌ها و سرکوب‌های گسترده و ناآرامی‌های وسیع در تهران و شهرهای بزرگ را در حد توان خود کاملاً پوشش می‌داد.
خبر ششم: پیمان عارف اسکویی دانشجوی ستاره دار و عضو شاخه جوانان جبهه ملی در حالیکه ۳ هفته از دستگیریش می گذرد دیروز به بیمارستان انتقال پیدا کرد. به گزارش آژانس ایران خبر لازم به ذکر است عارف در پی احظارش توسط دادسرای نظامی دست به اعتصاب غذا زد که با انتقالش به دادگاه انقلاب اعتصاب خود را شکست.در حال حاضر هیچ اطلاعی از وضعیت وی در بیمارستان بقیة الله در دست نیست (بیمارستان بقیة الله بیمارستانی وابسته به سپاه است). همچنین هیچ خبری از وضعیت دیگر دستگیرشدگان شورای دفاع از حق تحصیل به نام های ضیاء الدین نبوی ، زهرا توحیدی ، علیرضا خوشبخت و محمد قائم مقامی در دست نیست .
خبر هفتم: به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران در هفته گذشته اداره اطلاعات کرج برخی از فعالان فعلی و سابق این شهرستان و شهرستان های تابعه را با یورش به منازلشان دستگیر کرد که بخشی از آنان تا کنون آزاد شده اند اما در مورد چند تن از آنان کماکان هیچ اطلاعی در دست نیست. علی رضا باقری دانشجوی اخراجی سال ۷۹ دانشگاه ابهر، منجمله دستگیر شدگان یورش نیروهای امنیتی در منزل مسکونی خود در گوهردشت (رجایی شهر) کرج است. علیرغم مراجعات و پیگیریهای متعدد خانواده باقری از نهادهای امنیتی و قضایی تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت این فعال سابق دانشجویی حاصل نشده است و عدم پاسخگویی نهادهای قضایی در این رابطه موجب نگرانی روزافزون خانواده از سرنوشت فرزند خود شده است.
خبر هشتم: مهندس محمد توسلی عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در زندان انفرادی به سر می برد. مهندس محمد توسلی عضو ۷۱ ساله شورای مرکزی نهضت ازادی که پیرترین زندانی سیاسی بازداشت شده در موج بازداشت فعالان سیاسی محسوب می شود در تماس تلفنی با خانواده اش تصریح کرده است در بند ۲۰۹ زندان اوین در انفرادی به سر می برد.
خبر نهم: جعفر ابراهيمی از فعالان کانون صنفی معلمان، پس از گذشت بیش از ۳۳ روز بازداشت و پايان دوره بازجويی ها از بند ۲۰۹ به بند عمومی انتقال يافته است. به گزارش خبرنامه امیرکبیر این امر در حالی است که علیرغم مراجعات مكرر خانواده ايشان به دادگاه انقلاب، هیچ توضيحی در مورد وضعیت آزادی وی ارائه نشده است. بازداشت این عضو کانون صنفی معلمان در حالی است که وی دچار ديسک گردن می باشند و همین امر نگرانی خانواده وی را افزایش داده است.
خبر دهم: شیوا نظر آهاری عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر با گذشت یک ماه از زمان بازداشت کماکان در زندان اوین و در سلول انفرادی بند ۲۰۹ بسر می‌برد. این فعال حقوق بشر، وبلاگ نویس و روزنامه نگار یکشنبه ۲۴ خرداد ماه توسط مٱموران وزارت اطلاعات در محل کار خود بازداشت شد. شب پیش از آن حوالی ساعت ۱ بامداد ، ماموران با ورود به منزل او اقدام به تفتیش خانه نموده و در غیاب وی وسایل شخصی اش را با خود بردند. به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر وی در مدت زمان بازداشت دو بار موفق به تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود شده که طی آن سلامتی خویش را اعلام نموده است. شادی صدر وکیل وی بارها به دادگاه انقلاب اسلامی مراجعه نموده اما نام وی را در لیست بازداشتی های زندان اوین نیافته است. مسوولان مربوطه نیز ضمن ابراز بی اطلاعی از وضعیت او، وکیل را از دسترسی به پرونده موکل خود محروم داشته‌اند.
خبر یازدهم: بنابر اخبار رسیده احمد عسگری از نویسندگان روزنامه کارون و روزنامه حیات نو از طرف دادسرای انقلاب برای ارائه برخی توضیحات احضار شد. گفته می شود دادسرای انقلاب طی نامه ای کتبی و همچنین برقراری تماس های متعدد تلفنی از احمد عسگری درخواست مراجعه به دادسرای انقلاب را کرده است. به گزارش آژانس ایران خبر این فعال سیاسی از نزدیکان ستاد میرحسین موسوی می باشد که اخیرا نیز در وبلاگ خود نامه ای را تحت عنوان نامه خداحافظی منتشر کرده است. طی یک ماه اخیر بیش از صدها نفر از اعضای ستادهای انتخاباتی موسوی و کروبی و همچنین بسیاری از دانشجویان و روزنامه نگاران مستقل نیز بازداشت شده اند که از شرایط انها اطلاعی در دست نیست.
خبر دوازدهم: ساکنان محله آپادانای تهران محل زندگی خانواده شهید سهراب اعرابی جوان ۱۹ ساله ای که در وقايع اخير شهید و ديروز به خاک سپرده شد برای سهراب مراسم شام غريبان گرفتند و در يک اقدام بی سابقه از ورودی شهرک آپادانا تا مقابل در خانه خانواده اعرابی ، شمع روشن چيدند. به گزارش سایت نوروز جمعيت از ساعت ۲۲ تا حدود ساعت ۲۳ شروع به شعار دادن کردند. مردم شعار می دادند "الله اکبر" (شعار رژیمیان) و "مرگ بر ديکتاتور". پروين فهيمی مادر سهراب از مردم تشکر می کرد. مردم می آمدند دست او را می بوسيدند و او نيز در پاسخ روی مردم گل می پاشيد. در مراسم خاکسپاری سهراب صدها تن که بيشتر آن ها را مردم همدرد خانواده وی تشکيل می دادند شرکت داشتند. نيروهای نظامی در مراسم حضور نداشتند اما لباس شخصی ها ديده می شدند.
خبر سیزدهم: گروهی از خانواده های زندانیان سیاسی که پس از اتفاقات انتخابات بازداشت شده بودند و در بی خبری کامل به سر می بردند، دیروز توانستند با عزیزان خود در محل زندان اوین ملاقات کنند. دیروز خانواده های عماد بهاور، محمد قوچانی، عبدالرضا تاجیک و عبدالفتاح سلطانی با مراجعه به زندان اوین موفق شدند با این زندانیان ملاقات کنند. مریم شفیعی همسر عماد بهاور در گفتگو با اعتماد از سلامت کامل همسرش خبر داد و گفت: دیروز به همراه مادر عماد به زندان اوین مراجعه کردیم و توانستیم به مدت ۲۰ دقیقه به صورت کابینی ملاقات کنیم. همسرش گفت حال روحی عماد خیلی خوب بود اما کمی لاغر شده بود ولی عماد در کل می خندید و سفارش می کرد ما در بیرون مواظب خودمان باشیم. مریم باقی همسر محمد قوچانی نیز دیروز موفق شد با این روزنامه نگار ملاقات کند. مریم باقی در توضیح وضعیت همسرش گفت؛ آقای قوچانی از نظر روحی وضعیت خوبی داشت. وی همچنین به نقل از قوچانی گفت من به زمان فکر نمی کنم و نمی دانم کی آزاد می شوم همسر باقی اضافه کرد وی از وضعیت سایر متهمان سیاسی بی خبر بود. همچنین خواهر عبدالرضا تاجیک دیگر روزنامه نگار بازداشت شده از وضعیت مساعد جسمی و روحی برادرش خبر داد. عبدالرضا تاجیک به خانواده اش گفته مراحل بازجویی وی تمام نشده است و بازجویی اش همچنان ادامه دارد. خبر چهارهم : بنا به گزارش آژانس ایران خبر ، یکشنبه شب ۲۱ تیرماه درب اصلی ستاد اداره اطلاعات مشهد مستقر در خیابان ادیبات ، توسط افرادی به آتش کشیده شد. این اقدام در حالی صورت میگیرد که شنبه جاری با به قتل رسیدن مهرداد حیدری جریانات متعددی در شهر به وجود آمد شد. به آتش کشیدن درب اصلی ستاد اداره اطلاعات در مشهد که همزمان توسط ۳ دوربین مدار بسته کنترل میشد نیروی انتظامی مشهد و اداره اطلاعات را به فکر واداشت که چرا دوربین های اصلی کار شده در مقر ستاد به هیچ عنوان کار نکرده و غیرفعال شده اند. خبرهای دریافتی از مشهد حاکی است اداره اطلاعات مشهد با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن به حفاظت اطلاعات مشهد، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی ارسال شد هرگونه ارتباط قتل مهرداد حیدری خبرنگار و نویسنده خراسانی را به دولت و افراد دولتی رد کرد و بر لزوم دستگیری قاتل یا قاتلان این پرونده تاکید داشت. همچنین نیروی انتظامی مشهد که تا روز گذشته با تشکیل تیمی زبده به پیگیری قتل این روزنامه نگار مشهدی پرداخته بود فعالیت این تیم را منحل و پیگیری جریان این قتل را تنها به دادسرای انقلاب مستقر در خیابان کوهسنگی مشهد که مسئولیت آن را یک سرهنگ دوم برعهده دارد واگذاشت. در پی آتش گرفتن درب اصلی ستاد وزارت اطلاعات مشهد، نیروی انتظامی در خیابان های اصلی بلوار سجاد ، آزادشهر و شهرک غرب مشهد به حالت آماده باش در آمدند. همچنین دفتر اصلی نشریه نسیم مستقر در خیابان قاضی طباطبائی بسته شد .
خبر پانزدهم : سيد عليرضا بهشتی در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به طرح مباحثی مبنی بر تشكيل جبهه سياسی توسط مير حسين موسوی گفت: تشكيل چنين جبهه‌ای در دستور كار مير حسين موسوی قرار دارد و به زودی خبر تشكيل آن را اعلام خواهيم كرد. پيش از اين نیز حسين مرعشی و عزت الله سحابی در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای ، به موسوی پيشنهاد تشكيل چنين جبهه‌ای را داده بودند.
خبر شانزدهم: مجمع مدرسین و محققين حوزه علمیه قم نیز اطلاعیه در باره حوادث چین صادر کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: حادثه برخورد نیروهای امنیتی و نظامی و لباس شخصی ها با مسلمانان بی دفاع در منطقه سین کیانگ چین که صدها کشته و هزاران زخمی و هزاران بازداشتی داشت، جهان اسلام را در غم و اندوه فرو برد.
خبر هفدهم : محمد خاتمی، مهدی هاشمی و سید علیرضا بهشتی از دو روزنامه محافظه‌کار کیهان و ایران و خبرگزاری نیمه رسمی فارس شکایت کرده‌اند. شکایت محمد خاتمی رئیس جهموری پیشین از روزنامه دولتی ایران ، مربوط به ادعای این روزنامه مبنی بر دیدار آقای خاتمی با مقام‌های آمریکایی در مصر است. محمود علیزاده طباطبایی وکیل آقای خاتمی روز سه‌شنبه گفت ادعای روزنامه ایران در حالی مطرح شده که اصلا آقای خاتمی به این کشور سفر نکرده‌اند. بنابر اعلام آقای طباطبایی، در شعبه‌ دوم دادسرای کارکنان دولت و رسانه به این شکایت رسیدگی خواهد شد. این وکیل دادگستری همچنین از شکایت مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از خبرگزاری فارس خبر داد. موضوع شکایت آقای هاشمی مربوط به ادعای این خبرگزاری در خصوص پرداخت رشوه از سوی شرکت استات اویل به وی اعلام شده است. این پرونده در شعبه‌ اول دادسرای کارکنان دولت و رسانه رسیدگی خواهد شد. وی همچنین از روزنامه ایران و وب‌سایت رجا‌نیوز به خاطر درج گزارش‌هایی در خصوص دست داشتن وی در تشنج‌ها پس از انتخابات، شکایت کرده است. سومین پرونده‌ای که محمود علیزاده طباطبایی وکالت آن را بر عهده دارد، مربوط به شکایت سیدعلیرضا بهشتی فرزند آیت‌الله بهشتی از روزنامه کیهان است. دلیل شکایت آقای بهشتی از روزنامه کیهان، چاپ مطالبی است که در آن، وی به ارتباط با آمریکاییان متهم شده است.
خبر هیجدهم : پس از مطلب سایت رجانیوز که در آن مدعی شده بود که آیت الله منتظری به شدت بیمار و با اختلالات شدید حافظه مواجه است و به همین علت دکتر محسن کدیور به همراه یکی از پسران آقای منتظری، نقش اصلی را در تنظیم فتاوا و بیانیه‌ها با استفاده از مهر ایشان برعهده دارند آیت الله منتظری در نامه ای به این شبه پاسخ گفت در این نامه آمده است: مهر اینجانب در اختیار خود اینجانب است و نامه ها را شخصا مهر می کنم.
خبر نوزدهم : انجمن دفاع از حقوق زندانیان و جمعی از وکلای دادگستری با انتشار نامه سرگشاده‌ای از تمام مراجع مرتبط با بازداشت‌های حوادث اخیر خواستند که به قانون احترام بگذارند. ۵۲ وکیل و حقوقدانی که این نامه را امضا کرده‌اند، از مراجع مذکور خواسته‌اند که اصول ۲۲، ۳۲، ۳۵ و ۳۷ قانون اساسی را در مورد بازداشت‌شدگان رعایت کنند. این نامه از سوی وکلای سرشناسی همچون محمدعلی دادخواه، نسرین ستوده، محمود علیزاده طباطبایی، محمد سیف‌زاده و صالح نیکبخت امضا شده است. خبر بیستم: عصر روز گذشته مهدی کروبی با خانواده مجتبی تهرانی، خبرنگار بازداشت شده سایت اعتماد ملی دیدار کرد. دبیر کل حزب اعتماد ملی در این دیدار که با همسر و مادر تهرانی انجام شد ضمن ابراز همدردی با این خانواده از تلاش های خود برای پیگیری وضعیت وی خبر داد. در این دیدار همسر و مادر مجتبی تهرانی ضمن تشریح فعالیت های وی در حزب اعتماد ملی از سه سال قبل تصریح کردند: مجتبی هیچ گونه فعالیت دیگری خارج از چارچوب حزب و پوشش اخبار نداشت و با توجه به سابقه خانوادگی، دلیل بازداشتش برای ما هنوز نامشخص است. کروبی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آزادی هر چه سریع تر خبرنگار سایت اعتماد ملی تصریح کرد: با توجه به سابقه و فعالیت مشخص و شفاف تهرانی و اصول اعتقادی وی، بی شک به زودی آزاد خواهد شد. گفتنی است مجتبی تهرانی طی تماس تلفنی با خانواده اش از گذاشتن قرار ۱۵۰ میلیون تومانی خبر داده و خواستار آماده نمودن وثیقه برای آزادی خویش شد. خبر بیست ویکم : گوگوش خواننده مشهور ایرانی اعلام کرد که از اعتصاب غذای روشنفکران ایرانی در مقابل سازمان ملل متحد حمایت می‌کند. خانم گوگوش در وبلاگ خود از ایرانیان مقیم آمریکا دعوت کرده که در این تحصن شرکت کنند و صدای اعتراض مردم ایران را به گوش جهانیان برسانند.۲۶ تن از روشنفکران ایرانی در نامه‌ای اعلام کرده‌اند که از روز ۳۱ تیر تا دوم مرداد ماه به مدت سه روز در برابر مقر سازمان ملل در نیویورک دست به اعتصاب غذا می‌زنند. چهره‌های سرشناسی چون عبدالعلی بازرگان، محمد برقعی، حسین بشیریه، علی بنوعزیزی، نیره توحیدی، فاطمه حقیقت جو، حمید دباشی، مصطفی رخ‌صفت، علی رضایی، احمد صدری، محمود صدری، کاظم علمداری، عبدی کلانتری، رضا فانی یزدی، نهضت فرنودی، منصور فرهنگ، احمد کریمی حکاک، حسین کمالی، مهرانگیز کار، اکبر گنجی، ابراهیم سلطانی، علی میرسپاسی، مجید محمدی، مهرداد مشایخی، آرش نراقی و نادر هاشمی امضاکنندگان این نامه هستند. آنان نوشته‌اند که برای اعلام پشتیبانی از جنبش سبز مردم ایران، محکوم کردن تقلب گسترده درانتخابات، سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات مردمی، و بازداشت غیرقانونی صدها شهروند و فعال سیاسی و اجتماعی دست به اعتصاب غذا می‌زنند. در همین حال گوگوش در وبلاگ خود افزوده است: من هم به عنوان يک ايرانی ، که دل در گرو آبادی و آزادی و سربلندی ايران دارد،در اولين روز اين برنامه (۳۱ تير- ۲۲ ژوئیه) در کنار شما در اين تحصن شرکت خواهم کرد تا بتوانيم برای آزادی کليه ی زندانيان سياسی- عقيدتی گامی به پيش برداريم. وی در ادامه نوشته است: در يک ماه اخير به دقت اخبار و رويدادهای ايران را تعقيب کرده و می‌کنم و با ديدن تصاوير مردمی که زخمی و کشته می‌شدند، گريستم و می‌گريم. خبر بیست و دوم : محمد هاشمی برادر اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید که برای بازگرداندن اعتماد مردم، باید هزینه‌هایی پرداخت کرد.آقای هاشمی این اظهارات را در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری ایلنا که از وی درباره علت سکوت اکبر هاشمی رفسنجانی سئوال کرده بود، ایراد کرده است. عضو ارشد حزب کارگزاران تائید کرد که مردم در این مدت از برادرش خواسته‌اند که آنها را کمک کند، اما به گفته آقای هاشمی شرایط زمانی، امکانات و توانایی‌ها با گذشته فرق کرده است. محمد هاشمی به اینکه چه شرایطی باعث شده تا برادرش در خصوص حوادث اخیر موضع‌گیری نکند، هیچ اشاره‌ای نکرده است.
خبر بیست و سوم: جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانيت مبارز ضمن بيان اينکه ولی فقیه نظام نه رهبر ايران، بلکه رهبر تمام دنيا، اديان و مذاهب و تمام مسلمانان هستند، افزود: در اين دنيا تنها يک حرف حساب شنيده می ‌شود، آنهم از سوی ايران اسلامی به رهبری حضرت آيت‌الله خامنه‌ای است !!!. اين عضو جامعه روحانيت مبارز با اشاره به ساده‌زيستی رهبر نظام به نقل خاطره‌‌ای در اين‌باره پرداخت و گفت: زمانی بنده برای سخنرانی خدمت ايشان رسيده‌ و همسر خود را نيز به همراه خود برده‌ بودم و ايشان وقتی متوجه شدند ، همسر مرا به خانه خود راهنمايی کردند که وی پس از پايان مراسم از زندگی ساده مقام معظم رهبری اظهار شگفتی کرد و بعدا بنده با اجازه حضرت آيت‌الله خامنه‌ای مقداری قند، چای و ماهی برای ايشان (بیت و اندورنی ولی فقیه نظام) فرستادم. وی در ادامه رهبر خویش را عالمی برجسته ، شخصيتی پاک و آقايی وارسته توصيف کرد و گفت: ما روحانيون بايد لياقت داشتن چنين رهبری بزرگی را داشته باشيم. شجونی در پايان سخنان گوهر بارش گفت: ايشان (ولی فقیه) همان شخصيتی هستند که حضرت امام (ره) می ‌خواستند و بايد فرمايشاتشان مو به مو اجرايی شود.
خبر بیست وچهارم : به گزارش ايلنا به نقل از دويچه‌وله، دولت آلمان سخنان محمود احمدی ‌نژاد مبنی بر اينكه برلين درمورد حمله به بانوی محجبه مصری و شهادت وی سکوت کرده است را رد کرد. اولریش ویلهلم سخنگوی دولت آلمان گفت که كشورش به خارجی‌ستیزی و اسلام‌‌ستیزی فرصت نمی‌دهد. وی تاكيد كرد كه در آلمان سال‌ها است تلاش بسیاری می‌شود که هیچ زمینه‌ای برای چنین اعمالی وجود نداشته باشد.وی تصریح کرد که دولت آلمان جنایت درسدن را با شدیدترین بیان محکوم کرده است. احمدی‌نژاد پيش از اين گفته بود که شهادت بانوی مصری‌ تبار در دادگاهی در آلمان، سازمان ملل را رسوا کرده است ! وی افزوده بود: در قبال این مساله عکس‌العملی از دولت آلمان ندیدیم.
خبر بیست و پنجم : به گزارش روزنامه اعتماد لیست ممنوع المصاحبه‌ها و ممنوع التصویرهای صدا و سیما افزایش چشمگیری یافته است. این لیست از ۱۰۰ نفر به ۱۲۰۰ نفر افزایش یافته است. ظاهراً این مساله پس از مناقشات انتخاباتی رخ داده است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

نه بر حسين بلكه بايد بر مذهبي گريست كه عالمانش پاره شدن عكس مردگان را وقيح تر از دريده شدن سينه زندگان مي دانند!