اعتراضات وسیع مردم در اصفهان

به دنبال انتشار بیانیه میرحسین موسوی مردم اصفهان نیز به خیابان ریختند و دست به تظاهرات زدند. خیابانی هایی که مردم در آنها مشغول تظارات بودند عبارت بودند از : شمس آبادی ، توحید ، شیخ بهایی ، نیکبخت ، چهارباغ بالا و پایین ، دروازه شیراز ، قصر ، حسین آباد و ... تنها خیابانی را که نتوانستند از دست مردم خارج کنند و خلوتش کنند خیابان شیخ بهایی بود که مردم در حال شعار دادن بودند و شعار آن ها این جمله بود : مرگ بر دیکتاتور. مردم از آجرهایی که کنار ساختمان های نیمه کاره بود برای دفاع از خود استفاده میکردند و در بعضی مکان ها ، سنگفرش های پیاده روها را کنده و به سمت بسیجیان حمله ور میشدند . در گوشه از خیابان شمس آبادی، دختری یک کارتن ماسک به دست داشت و به هرکس یکی میداد و میگفت مواظب خودت باش. در گوشه ای دیگر پیرمردی ایستاده بود و به هرکس که از گاز اشک آور مینالید ، اشاره میکرد و فریاد میزد بیا اینجا تا دود سیگار فوت کنم توی چشمت.
تمامی شیشه های بانک هاراشکستند و عابر بانکها و چراغ های راهنمایی را به آتش کشیدند . و در چهاباغ بالا یک موتور را آتش زدند!
در چهارباغ بالا خبری شنیده شد مبنی بر کشته شدن چند نفر ولی متاسفانه از تعدا کشته ها اطلاعی در دست نیست.
یکی از دکتران بیمارستان شریعتی که در زمان تظاهرات در بیمارستان حضور داشته است اینگونه توصیف میکرد: بیمارستان پر از مصدوم بود و تا به حال اینهمه مصدوم و یکجا به این بیمارستان نیاورده بودند. این مصدوم ها هم مردم بودند و هم سربازان و بینی یکی از سربازان کاملاً از بین رفته بود .
مردم خیلی مراقب بودند تا مبادا سنگهایی که پرتاب میکنند به ماشین ها برخورد نکند اما زمانی که این سنگها جلوی پای بسیجیان می افتاد ، در عین ناباوری میدیدم که سنگ ها را برداشته و به ماشین های مردم میزدند و شیشه هایشان را میشکستند.
و اما امشب مردم اصفهان اعتراض نوینی صورت دادند و آن این بود که سوار بر ماشین هایشان بودند و دست هایشان را به عنوان اعتراض روی بوق ماشینهایشان گذاشته بودند. طرفداران موسوی خیلی محتاطانه انگشت های خود را نشان یکدیگر میدادند.که فیلم این جریان را میتوانید از لینک زیر مشاهده کنید:
نیروهای یگان ویژه و بسیجی تمام پیاده روها را پر کرده بودند. اما این نیروهای بسیجی کسانی بودند که باور کنید هیچ شباهتی به آدمیزاد نداشتند!
در چهارباغ بالا تعدادی از طرفداران احمدی نژاد ، خانوادگی از لابه لای ماشین ها در حال عبور بودند و خانم ها این شعار را میدادند: احمدی نژاد جونمه ، رئیس جمهورمه!!! و اما این روال فردا نیز ادامه دارد. هموطن اصفهانی فراموش نکنی ، فرداشب اعتراض به همراه بوق . از چهاراغ بالا تا دروازه شیراز.

و اما خبری از یک شرکت کننده در راهپیمایی در تهران:

امروز از حدود ساعت سه و نیم بعد از ظهر از خیابان انقلاب سر خیابان شانزده آذر شروع به راهپیمایی کردیم.

درآغاز فقط تعدادی محدود بودیم ولی کم کم تبدیل به یک جمع بزرگ شدیم وخبردار شدیم که گروهی هم از میدان آزادی به سمت میدان انقلاب می آیند تا به ما بپیوندند. پس از مدتی راهپیمایی دو گروه به هم رسیدیم و جمعیت بزرگی شکل گرفت.

فیلم های تهران: vezarate kar in hame bi kar http://www.box.net/shared/vrquksr1ol

ta ahmadi nejade har rooz hamin basate http://www.box.net/shared/giujilgjgl ta ahmadi nejade har rooz hamin basate - dolate koodeta estefa - estefa http://www.box.net/shared/k3v27zrnqa soroode ey Iran http://www.box.net/shared/16f7bbzk3h shoare toop tank basiji http://www.box.net/shared/1pviz0vm45 shoare mikoasham mikosham ankeh baradaram kosht http://www.box.net/shared/duebcvaxpj shoare ma hameh ba ham hastim http://www.box.net/shared/t0qcv4vhmr shoare felestino raha kon http://www.box.net/shared/lkj323tml5 shoare estefa http://www.box.net/shared/1dkvf01n0s raye ma ro dozdidan http://www.box.net/shared/uuxhxmt4rt rahpeymaei dar sokoot http://www.box.net/shared/rd0nj9rcxm khaso khashak touei http://www.box.net/shared/y0vzxik0r0 karoobi - moosavi peyvandetan mobarak http://www.box.net/shared/1lhexkcgg2 karoobi - moosavi : etehad http://www.box.net/shared/9p5fnngd6b daneshgahe sharif http://www.box.net/shared/9p5fnngd6b bala raftan az otoboos http://www.box.net/shared/v0oyr89lot ahmadi nejad bazam begoo footballe http://www.box.net/shared/xiynaf0lo9

و فیلمی متفاوت:

http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1184614595?bctid=26415347001

1 نظرات:

سیب گفت...

به عقیده من به قدرت نباید اعتماد کرد. در دست هر کس باشد.(ویلیام جونز)
دیروز همه چی خوب بود به جز اینکه میگن بعد از اتمام مراسم در تهران یک نفر کشته شده وقراره مراسم 7 و چهلم برای این عزیزان گرفته بشه دیروز شعارهای جالبی می دادند مثلا:
ما بچه های تهرون رای ندادیم به میمون
یا..
رای مارو دزدیدن دارن باهاش پز می دن
مرسی از بابت خبرهایی که ازاصفهان می گی در شرایط کودتایی که همه ی رسانه ها بسته ست خبر رسانیتون خیلی عالیه بابت فیلمها هم خیلی ممنون.
موفق و سلامت باشی.

ارسال یک نظر

نه بر حسين بلكه بايد بر مذهبي گريست كه عالمانش پاره شدن عكس مردگان را وقيح تر از دريده شدن سينه زندگان مي دانند!