آخرین اخبار

حمله نيروي انتظامي به مردم در نقاط مختلف تهران

گروه هایی از جوانان ستاد میرحسین به مردم اعلام کرده اند به نشانه عزا فردا با پرچم سیاه به خیابان بیایند و در ماشین ها ی شان قران پخش کنند مردم در خیابان ولی عصر فریاد می زنند "موسوی موسوی رای ما را پس بگیر!" به شدت پلیس مردم را مورد ضرب و شتم قرار داده و پراکنده شان می کند.

خرداد نو - نيروهاي گارد ويزه حكومت بر آمده از كودتا همه را با باتوم و گاز اشك اور مورد حمله قرار داده است .

خبرنگاران داخلي و خارجي - مردم عادي - زن - مرد و جوان . اين اتفاق در همه نقاط تهران در حال وقوع است . گروه هايي از جوانان ستاد ميرحسين به مردم اعلام كرده اند به نشانه عزا فردا با پرچم سياه به خيابان بيايند و در ماشين ها ي شان قران پخش كنند مردم در خيابان ولي عصر فرياد مي زنند "موسوي موسوي راي ما را پس بگير!" به شدت پليس مردم را مورد ضرب و شتم قرار داده و پراكنده شان مي كند. در خيابان هاي جهان كودك و نيايش در تهران جوانان حامي موسوي مشغول تظاهرات هستند. با اين شعارها "دولت مدعي عدالت! خجالت خجالت"، "موسوي موسوي راي ما را پس بگير"، "تهراني باغيرت! حمايت حمايت" نيروهاي ضدشورش به شدت آنها را مي زنند و پراكنده شان مي كند همچنين مردم در ضلع جنوبي خيابان فاطمي در مقابل وزارت كشور تجمع كرده اند . پليس مرتب آنها را تهديد به برخورد مي كند .

برخي گريه مي كنند . عده اي تقلب گسترده در انتخابات را محكوم مي كنند . يكي مي گويد: اين آدم در چهار سال گذشته به زحمت ۱۶ ميليون راي آورده بود . حالا با اين همه خراب كاري چطور ۲۴ ميليون راي را برايش جمع كرده اند. در ميان جمعيت كسي در حال پخش يك اطلاعيه جديد مهندس موسوي است. اطلاعيه اي كه در آن اين انتخابات و روند تقلب گسترده در آن را نادرست خوانده و خواسته پيش از آن كه دير شود جلوي اين روند نادرست گرفته شود. يكي از لباس شخصي ها كه در ميان جمعيت بود پليس را خبر مي كند و نيروهاي پليس او را احاطه مي كند. سرانجام دستگيرش مي كنند .

نامش دكتر محمد حسين سيفي رئيس واحد لبنان دانشگاه آزاد است . به سرعت سوار خودرو مي كنندش و مي برندش. در عين حال تعدادي از مردم از ميدان ولي عصر شروع به حركت كرده اند و بر عليه روند تقلب انتخابات اعتراض كردند . پليس هم با آنها درگير شد. در حد فاصل روزنامه اطلاعات كه قرار بود موسوي در آنجا مصاحبه مطبوعاتي داشته باشد تا ميدان جهان كودك مردم جمع شده اند . شعار مي دهند كه موسوي راي ما را پس بگير . و ياغ نيروي انتظامي حمايت - حمايت . نيروي انتظامي هم به آنها حمله مي كند و با هر وسيله اي كه در اختيار دارند مرم را مي زنند و متفرق مي كنند .


متن كامل بيانيه كروبي در اعتراض به نتايج اعلام شده

ملت شريف ايران

۲۲ خرداد ماه كه از حيث مشاركت كم سابقه شما مردم عزيز مي توانست جشنواره بزرگ جمهوريت در نظام امام خميني (ره) باشد به سوگواري تبديل شد،‌ و در سوگواري جز مرثيه چه مي توان خواند،‌ مرثيه اي براي اعتبار و آبروي راي فردي كه به عشق و ايمان براي تغيير اوضاع كشور به صحنه آمدند و چنين تخلف در امانت ديدند. نتايج اعلام شده براي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري چنان مضحك و شگفت است كه در بيان و بيانيه نمي آيد و بايد فكر ديگري كرد. اين شيوه راي گيري و شمارش آرا يادآور شمارش آرا مرحوم مدرس است كه حتي از شمارش رايي كه آن مرحوم به خويش داده بود دريغ كردند و تكرار دروغ پردازي هاي تلويزيوني يادآور آمارهاي منتشر شده در مناظره هاست. شگفتا كه مشاركت ملت به ابزار تحكيم دولت تبديل شد، و از دموكراسي به سوء استفاده از مشاركت ملت بسنده شد. بديهي است كه نتايج و نهاد برآمده از چنين شمارش آرايي فاقد مشروعيت است و مورد قبول اينجانب نيست. من به پيشگاه ملت شكايت مي برم و دستان همه راي دهندگان به خصوص دانشجويان، ‌روشنفكران، ‌زنان، محرومين و افراد مورد تبعيض اعم از دگر انديشان،‌ اقليت هاي حقوقي و مذهبي، ‌دراويش، ‌اهل حق را مي بوسم و حتما در مقابل اين مهندسي و تنظيم ناشيانه راي ملت سكوت نخواهم كرد و به عنوان فردي مستقل در چارچوب فكري و سياسي خاص خود و بر اساس مواضع و بيانيه هايي كه منتشر كرده ام در صحنه خواهم ماند و گزارش اقدامات خود را در بيانيه هاي بعدي به اطلاع ملت بزرگ ايران خواهم رساند . اين تازه اول داستان است.

مهدي كروبي

* اين بيانيه روز شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ صادر شده است.


متن بيانيه ميرحسين موسوي در اعتراض به نتايج اعلام شده انتخابات ملت شريف ايران نتايجي كه براي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اعلام شد بهت آور است. مردمي كه در صف هاي طولاني اخذ راي شاهد تركيب آرا بودند و خود مي دانند كه به چه كسي راي داده اند، با حيرت تمام به شعبده بازي دست اندركاران انتخابات و صدا و سيما نگاه مي كنند. آنان اينك بيش از هميشه به دنبال آن هستند كه بدانند چگونه و توسط چه كساني و مقاماتي طرح اين بازي بزرگ ريخته شده است. اينجانب ضمن اعتراض شديد به روند موجود و تخلفات آشكار و فراوان روز انتخابات هشدار مي دهم كه تسليم اين صحنه آرايي خطرناك نخواهم شد. نتيجه آنچه كه از عملكرد متصديان بي امانت ديده ايم و مي بينيم جز تزلزل اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و حاكميت دروغ و استبداد نيست. اينجانب طبق وظيفه شرعي و ملي خويش به افشاي رازهاي پشت سر اين روند پرمخاطره خواهم پرداخت و آثار نابود كننده آن را بر سرنوشت كشور توضيح خواهم داد و ترس آن دارم كه ادامه وضع موجود همه نيروهاي موثر در نظام را به توجيه گراني دروغگو در مقابل مردم تبديل كند و دنيا و آخرت آنان را در معرض لطمه هاي جبران ناپذير قرار دهد. به مسئولان توصيه مي كنم بيش از آن كه دير شود اين روند را فورا متوقف كنند و همگي به خط قانون و امانتداري از آراي ملت بازگردند و بدانند كه خروج از عدالت مشروعيت زداست. آنان بيش از هر كس ديگر از اين حقيقت باخبرند كه در اين كشور انقلابي بزرگ و اسلامي صورت گرفته است. كمترين پيام انقلاب ما اين است كه مردم آگاهند و در برابر كساني كه با تقلب روي كار بيايند تمكين نخواهند كرد. اينجانب از همين فرصت استفاده ميكنم و ضمن تشكر از عواطف ملت بزرگوار ايران به آنان تذكر مي دهم كه ايران، اين موجود آسماني، متعلق به آنان است و نه متقلبان. اين آنان هستند كه بايد با هوشياري خود از آن حفاظت كنند. خائنين به آراي مردم ابايي از آن ندارند كه اين خانه پارسايان به آتش كشيده شود. ما موج عقلانيت سبز خود را كه برگرفته از تعاليم ديني و علايق ملت ما به اهل بيت پيامبر(ص) است با تمامي شور ادامه مي دهيم و با شورش دروغ كه در كشور طغيان كرده و چهره آن را آلوده است مبارزه ميكنيم، اما اجازه نخواهيم داد كه حركات ما شكل كور به خود بگيرد. جا دارد از يكايك شهرونداني كه براي رساندن اين پيام سبز هر كدام ستادي بودند و تمامي ستادهاي مردمي و رسمي كه در انتخابات فعاليت مي كردند سپاسگذاري كنم و تاكيد نمايم كه تا رسيدن به نتيجه اي كه كشور ما لايق آن است همچنان به حضور و تلاش آنان نياز است. و ما لنا الا نتوكل علي الله و قد هدانا سبلنا و لنصبرن علي ما اذيتمونا و ع لي الله فليتو كل المتوكلون ميرحسين موسوي * اين بيانيه ظهر روز شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ صادر شده است.

سخنان جنجالي همسر هاشمي رفسنجاني: اگر تقلب شد مردم به خيابانها بريزند!
خانم عفت رفسنجانی , همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از حضور در حوزه رای گیری برای رای به کاندیدای مورد نظر خود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اگر تقلب در انتخابات شد مردم باید به خیابانها بریزند!.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

نه بر حسين بلكه بايد بر مذهبي گريست كه عالمانش پاره شدن عكس مردگان را وقيح تر از دريده شدن سينه زندگان مي دانند!